Adverteren gebeurde vroeger doorgaans alleen maar in gedrukte media. Zo verschenen er wekelijks de nodige advertenties in weekbladen. Ook dagbladen waren voor veel bedrijven lange tijd populair om hun producten of diensten aan te prijzen. De laatste jaren is er het nodige veranderd op dit gebied. Dit komt grotendeels door de digitalisering van de samenleving. Mensen zijn tegenwoordig altijd online, waardoor reclame via het internet aan populariteit heeft gewonnen. Sterker nog: online marketing heeft de toekomst. Waarom? Dat leggen we je uit in onderstaande tekst.

Smartphone steeds meer gebruikt
Een groot deel van de inwoners van Nederland beschikt tegenwoordig over een smartphone. Vaak wordt voor dit toestel een abonnement afgesloten. Hierdoor is het mogelijk om altijd en overal te internetten. De smartphone wordt dan ook vaak gebruikt om websites te bezoeken. Zo zijn er steeds meer mensen die aankopen doen op het internet via hun smartphone. Deze aankopen doen zijn alleen maar wanneer de site zich aanpast aan mobiel gebruik. Indien zij constant in en uit moeten zoomen, is de kans groot dat zij de betreffende site verlaten. Om geen inkomsten mis te lopen, is het dus van belang dat een site zich aanpast aan het apparaat waarop deze bezocht wordt.

Social media wint aan populariteit
De laatste jaren is social media steeds populairder geworden in Nederland. De kans is groot dat jij ook een account hebt op Twitter, Facebook, Snapchat of LinkedIn. Dit is echter maar een kleine greep uit de grote hoeveelheid sociale media die er vandaag de dag zijn. Een groot deel dan Nederland is dan ook actief op deze netwerken. En zij brengen niet slechts één keer per dag een bezoek aan het sociale medium. Nee, meerdere keren per dag – soms wel honderd keer – bezoekt iemand sociale media. Voor bedrijven ligt hier dus een grote kans voor wat betreft het adverteren. De kans dat hun advertentie gezien wordt door hun doelgroep, is immers groot wanneer zij adverteren op social media.

Contentmarketing
Op de meeste website vind je grote hoeveelheden aan tekst. Deze tekst kan bijzonder veel nuttige informatie bieden. Het komt ook vaak genoeg voor dat er veel overbodige informatie op websites staat. Hierdoor ontstaan lange teksten. Internetbezoekers willen zo snel mogelijk informatie krijgen. Het moet hen dan ook niet teveel moeite kosten om de info te vinden. Contentmarketing gaat daarom steeds belangrijker worden. Op deze manier blijft alleen hoogwaardige content over op een website. Daarnaast draagt het bij aan het onderscheidende vermogen van andere sites, zoals die van concurrenten.

Reclame maken via e-mail
Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een emailadres. Dit is een makkelijke en snelle manier om mensen te bereiken. Daarom maken veel grote bedrijven gebruik van e-mailmarketing. Zij kunnen hiervoor putten uit een grote database aan mailadressen. Hoe zij deze adressen verkrijgen? Door mensen eerst een account aan te laten maken op hun website voordat zij bijvoorbeeld iets kunnen kopen. In de toekomst kunnen zij benaderd worden met interessante aanbiedingen of kortingen. Hierdoor moeten zij nogmaals terugkeren bij het betreffende bedrijf. Wil jij beginnen met e-mailmarketing? Weet dan wel dat hier steeds strengere regels voor gaan gelden. Begin alleen aan deze variant van internetmarketing wanneer jij hiervan op de hoogte bent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *